Közel 600 résztvevő, 63 előadó, 100 feletti szakmai partnerkereső regisztrált a delegált adatbázisban. A Rendezvény ReStart 2023 konferenciaprogramja a rendezvényszektornak a folyamatosan változó világhoz való adaptációját, fejlődését járta körbe, és bontotta ki a mindezek nyomán nyíló új lehetőségeket. Nagy örömünkre pedig már a RaKÉTa-ösztöndíjasaink közreműködésével zajlott az esemény megszervezése.

Néhány sorban nehezen visszaadható a nap minden történése, ezért erre nem is teszünk kísérletet, azoknak azonban, akik nem voltak jelen, csokorba szedtük a legfontosabbakat, hogy számukra is kedvet ébresszünk a jövő évi személyes élményszerzéshez.
Az alapítványi köszöntőket, valamint területfejlesztés turisztikai céljait bemutató miniszteri megnyitót követően az iparági érdekképviseleti szervezetek kerekasztal-beszélgetés keretei között osztották meg aktuális céljaikat a plenáris térben. Az ebéd utáni tematika már üzleti, kulturális és sport szekciókra osztották az érdeklődőket.
Pár éve még különlegesség volt, ma már természetes elvárás a családbarát munkahelyi kultúra szinte minden szektorban. Az üzleti paneleket a munka és magánélet egyensúlya a rendezvényszakmában témája nyitotta meg. Ezt követően a magyar szolgáltatások, helyszínek és attrakciók nemzetközi szinten való megjelenítéséről, valamint Magyarország kívánatos üzleti és szabadidős desztinációként történő pozicionálásának tudatos építkezéséről, a kitűzött célokról beszélgettek panelistáink a Volt Lokálban. A mesterséges intelligencia az emberi teljesítményeket gyakran felülmúló eredményeinek lehetőségeiről és veszélyeiről a kreatív ipar képviselői osztották meg tapasztalataikat, majd a különböző hivatások különleges szakmai találkozási pontjainak nagy presztízsű, informális keretek között zajló és a kifejezetten a kötetlen párbeszédet és a hálózatosodást elősegítető eseményeké lett a főszerep. Tény, a kommunikáció és PR egyik legdirektebb eszköze a rendezvény. A hazai kommunikációs ügynökségek képviselői fejtették fel ezt témát, de előtte még a másnapi Flash Award, a díj, ami összeköti a rendezvényszakmát is szót kapott.
Nemzeti büszkeségünk, a teljes térséget katalizáló Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa programsorozat, majd a kultúratámogatás aktualitásait ismerhették meg elsőként a NagyHall tematikáját választók. A hazai kulturális élet exportstratégiája meglehetősen diverznek mondható, nem csak művészeti áganként, de célpiaconként, valamint a források tekintetében is különbözik. A panel vendégeivel arról beszélgettünk, mi a láthatóság legnagyobb kihívása, és milyen eszköztárra, kulturális és kapcsolati tőkére, milyen jó gyakorlatokra támaszkodhat a szektor. Az adatvezérelt turizmus előnyeiről és hátrányairól rengeteg szakmai párbeszéd folyik. Az erről szóló hazai szabályozást idén a zenés-táncos rendezvények körére is kibővíti a döntéshozó. Mi mindent nyernek az iparági szereplők egy folyamatos és rendszeres adatszolgáltatásból, és mi az, amire igazán szükségük lenne. Szakértő választ kaptak, akik ebben a teremben töltötték a délutánt. Az MTPA saját szervezésű eseményein is több ízben tematizáltuk már a fesztiválosodást, valamint a jelenségből fakadó változásokat. Nem csak a fogyasztói igények alakítják a trendet, a Z generáció vásárlóképes vendéggé érése, az élményközpontú programkínálat összeállításának kényszere, és az egymást érő válsághelyzetek szintén reaktív pozícióba kényszeríti a fesztiválszervezőket. A Rendezvény ReStart sem ment el szó nélkül a téma mellett.
NFT fotókiállítás Szöulban, Amrita Sher-Gil évforduló Delhiben, magyar költészet a New York-i Central Parkban, Smart Hungary kiállítás a Transylvanian Design Week-en, avagy milyen formákat öltenek a magyar kultúra exporttermékei a világ különböző pontjain? A moszkvai magyar kulturális intézet korábbi igazgatója, a Kulturális és Innovációs Minisztérium Kulturális Diplomáciai Stratégiai Főosztályának jelenlegi vezetőjének előadása a világ 24 országában működő 26 külföldi magyar kulturális intézet kulturális diplomáciában betöltött szerepét és sikereit járta körbe, mielőtt arról beszélgettünk, hogy a hazai kultúratámogatási stratégia mellett egyre több szereplő fordul uniós forrásokhoz, és keres országhatárokon átívelő partnerkapcsolatokat ezek megvalósításához.
Rövidesen rajtunk a világ szeme. 2023 augusztusában rendezzük hazánk eddigi legnagyobb sporteseményét, az Atlétikai Világbajnokságot. A több éves előkészítő munka jelenleg is zajlik, amely során a legapróbb részletekig kézben kell tartani a szervezést. Egy ilyen világra szóló sportesemény hatásai várhatóan nem csak a sportéletet, hanem a teljes turizmust is felpezsdítik majd – világsztárok a stadionban, hétköznapi hősök a lelátókon és látványos küzdelem Budapest utcáin. Mindenhol a cél: a legjobbnak lenni. A sport tematikájú KisHall majd’ minden paneljében visszaköszönt mindez, miközben a jelenlegi akkreditációs év számos feladatáról is szó esett, a szövetségek és sportágvezetők tájékoztatásától kezdve, a formaruhák tervezésén és kiosztásán át, egészen a protokoll edukációig vagy a dopping tájékoztatókig. Majd annak részleteit ismerhették meg résztvevőink, hogy a gála műfaja is egyre sokszínűbbé vált az elmúlt években, funkciójában már sokkal bővebb palettáról válogat. A vonatkozó beszélgetésben igyekeztünk rávilágítani a pozitív szakmai visszacsatolás, és a közös ünnep lélektanán túl azokra a hatásmechanizmusokra is, amelyek egy-egy fontos eredmény kiemelésével, és annak ünnepélyes formájával járnak. Külön témaként jelent meg később, hogy a fenntartható működés ma már nem kizárólag a megújuló energiahasználatot, a szelektív hulladékgyűjtést, és az újrahasznosított eszközök használatát jelenti. A speciális protokolloknak való megfelelésről és személyes küldetésükről is meséltek létesítményüzemeltető vendégeink. Az aktív turizmus világszerte, így Magyarországon is egyre népszerűbb módja az utazásnak és a szabadidő eltöltésének. Ahhoz, hogy megfelelő csomagajánlatok, programok születhessenek egy-egy térségben átgondolt fejlesztésekre, beruházásokra van szükség, melyek biztosítják a szükséges hátteret, ezért született meg a Nemzeti Aktív Turisztikai Stratégia, mely 2030-ig jelöli ki a magyarországi aktív turizmus fejlesztésének irányvonalait. A dokumentum készítője ismertette a sarokpontokat. A jelenlévők aktív figyelmét övező szakmai napot az atlétikai VB várható turisztikai hatásának elemzése zárta.
A szakma szereplői számára 2021-es alapítása óta stratégiai jelentőségűvé vált konferenciának idén az Akvárium Klub adott otthont. Az MTPA saját szerepét ágazati katalizátorként fogalmazza meg, amelyben legfőbb feladata a nyilvánosságteremtés, a közös érdekérvényesítési képesség növelése, valamint új együttműködések feltárása. Ennek elengedhetetlen pillére, hogy az iparági szereplők döntéshozókkal és kormányzati szereplőkkel is találkozhassanak, közös ügyeikről egyeztethessenek. A programra egyaránt hívtuk az üzleti rendezvények világának szereplőit, éppúgy, mint a kulturális és sportesemények képviselőit, hiszen a cél továbbra is, hogy összehozzuk a rendezvényes szakmát.
A konferencia sajtómegjelenéseiből készült válogatást az alábbi linkeken olvashatjátok: Pénzcentrum, Miniszteri FB, ATV Reggeli Start+, M1 Híradó.hu
Köszönjük mindenkinek, aki eljött!
Reméljük, hogy sok új ismeretségre és tudásra tettetek szert! Külön köszönet partnereinknek és előadóinknak, akik nélkül a tegnap nem sikerülhetett volna.